2 birthdays - 2 cakes

 

 Moji chlapci svoje narodeniny zvyknú oslavovať vo veľkom. Priznávam, naučila som ich to ja. Mám totiž z toho rovnakú radosť ako oni. Pripravujem a vymýšľam im torty a hry na oslavu. Občas si narobím viac roboty ako môžem stihnúť a mám z toho stresy, ale nakoniec to vždy dobre dopadne a deti sa tešia. No a to je to najdôležitejšie, aby mali oni radosť.

Matúško oslavuje cez leto. To má svoje výhody. Hlavne ak ide o hry a miesto, kde oslavovať. Tento rok mal Matúško 4 roky. Čo sa týka toho miesta veľmi nám to nevyšlo. mali sme v pláne byť vonku (keďže byt v ktorom teraz bývame je miniatúrny), ale počasie nám neprialo, aj napriek tomu, že bolo leto. Nakoniec sme to zvládli aj doma :)
Chlapci si zvyknú dopredu povedať akú tortu by chceli. Matúško chcel kinderkovú. Vôbec neviem, kde to videl. Ja som sa potešila, lebo to nieje nič zložité. Tak som nakúpila knder čokoládky, vajíčka a hrochov. Myslím, že tam zapadli veľmi dobre. Inak torta bola klasická smotanovo-piškótová. Každý ju už určite pozná, takže dávať sem recept by bolo asi zbytočné. Ak by ste sa však na niečo chceli opýtať, kľudne napíšte do komentára.
Miško naopak oslavuje v zime. Tam je to s priestormi ťažšie a o to musím byť kreatívnejšia v príprave zábavy. Na Mimiho 6 narodeniny sme mali oslavu v štýle Spongeboba a tento rok si vybral ako tému Star Wars. Vidno ako deti neskutočne rýchlo rastú. Mám z neho prváčika a miesto kreslených rozprávok mi začína pozerať sci-fi. Ale star wars mám rada aj ja, takže ma to vcelku potešilo. na moje šťastie si ako tortu vybral R2D2 Viete si predstaviť čo by som robila, keby chcel odo mňa napríklad Han Sola? :D No to by som asi nedala. R2D2 som (aspoň k Mimiho spokojnosti) zvládla. Korpus som urobila z klasického piškótového cesta (recept som mala z netu) a jahodový krém som si vymyslela sama pretože som nenašla nič čo by mi celkom vyhovovalo. Dala som do neho mrazené jahody (nemám známosti u 12tich mesiačikoch takže čerstvé neboli) a v šľahačke uvarený jahodový puding. Najviac práce mi dalo dať robotovi tú správnu podobu. Nezohnala som marcipán, takže musel postačiť aj fondán. Ľahšie sa s ním robí, ale marcipán je chutnejší A tiež som zohnala len čiernu gélovú farbu. Som len amatérka a netrúfla by som si na nič zložité. Tortu som spravila podľa svojich možností a schopností. Podstatné bolo, že Miško bol s tortou spokojný.
A aj oslava ako taká sa mu páčila. A nádejným "džedájom" museli urobiť pár skúšok. Hľadali odpovede na otázky, skúšali si svoju rýchlosť a tiež šikovnosť. A nakoniec, každý uspel a dostal aj vytúženú odmenu. Dúfam, že aj ďalšie oslavy sa vydaria minimálne ako tieto. :)
Robíte deckám oslavy? Alebo to len odbavíte zastávkou v mekáči? Podelte sa so mnou aké ste mávali oslavy vy!






2 komentáre: